Landvast vertoonde: Fast X

17 mei 2023 • 09:25 door Hennie van der Zouw

In Fast X zijn we getuige van de laatste hoofdstukken van een van de populairste en meest legendarische filmfranchises ter wereld. Het is de tiende film in de onverwoestbare Fast & Furious-reeks, die inmiddels al in zijn derde decennium zit. Dom Toretto (Vin Diesel) en zijn familie zijn tijdens hun vele gewaagde missies altijd slimmer, moediger en sneller dan al hun vijanden. In Fast X gaan ze de confrontatie aan met de dodelijkste tegenstander die hun pad ooit heeft gekruist: een levensgevaarlijke vijand die opduikt uit de schaduwen van het verleden, gemotiveerd door wraakgevoelens en vastbesloten om Doms familie kapot te maken en alles en iedereen die hij liefheeft voor altijd te vernietigen.

In Fast Five uit 2011 wisten Dom en zijn team de corrupte Braziliaanse drugsbaron Hernan Reyes en zijn imperium uit te schakelen op een brug in Rio de Janeiro. Ze wisten toen niet dat Reyes’ zoon Dante (Jason Momoa, Aquaman) daarvan getuige was en de afgelopen twaalf jaar een plan heeft uitgedacht om Dom de ultieme prijs te laten betalen.

Dante zal ervoor zorgen dat Doms familie over de hele wereld verspreid raakt, van Los Angeles tot de catacomben van Rome, van Brazilië tot Londen en van Portugal tot Antarctica. Nieuwe bondgenootschappen worden gesmeed en oude vijanden maken opnieuw hun opwachting. Maar alles verandert wanneer Dom ontdekt dat zijn achtjarige zoon (Leo Abelo Perry, Black-ish) het uiteindelijke doel is van Dante's wraak.

Zie hieronder een trailer van deze film.

Recensie nummer 1028.

Actie