Landvast vertoonde: Point Break (3D)

29 december 2015 • 00:00 door Hennie van der Zouw

Wat heeft een team extreme sporters te maken met een serie gewelddadige bankovervallen? Jonge FBI-agent Johnny Utah (Luke Bracey) besluit te infiltreren in de groep van de charismatische Bodhi (Édgar Ramírez). Zijn team lijkt niets anders te doen dan big-wave surfing, wingsuit flying, extreme snowboarding, freeclimbing en motorracen… of beroven ze ook af en toe een bank?

Om het vertrouwen van de mannen én vrouw (Teresa Palmer) te winnen, moet Utah meedoen aan hun extreem spectaculaire acties. Undercover, met zijn leven constant in gevaar, wil hij bewijzen dat het team verantwoordelijk is voor bizar uitgevoerde misdrijven. Point Break barst van de meest gewaagde actiescènes ooit vastgelegd op film, uitgevoerd door de allerbeste extreme sporters ter wereld zoals surfers Laird Hamilton en Ian Walsh, snowboarder Louis Vito, skateboarders Bob Burnquist en Eric Koston en free climber Chris Sharma.

Luke Bracey, Édgar Ramírez, Ray Winstone, Delroy Lindo, Teresa Palmer.

Point Break is een Amerikaanse actie-thriller uit 2015, geregisseerd door Ericson Core. De film is een remake van de gelijknamige film uit 1991. De film werd ook vrijgegeven in 3D en IMAX 3D.

De FBI agent Utah gaat undercover bij een groep die extreme sporten beoefenen, onder leiding van Bodhi. Utah vermoedt dat deze groep zich bezighoudt met criminele activiteiten.

Op 7 maart 2015 werd door Film Music Reporter aangekondigd dat de originele filmmuziek van de film wordt toegewezen aan de Nederlands componist en muziekproducent Tom Holkenborg (Junkie XL). Het platenlabel Sleeping Giant Music bracht op 4 december 2015 de originele filmmuziek en popmuziek die in de film werd gebruikt ook uit op een soundtrackalbum.

Regie: Ericson Core
Lengte: 01:53
Pluspunten: Moderne uitvoering